onsdag den 14. maj 2014

Sprø pannekaker med kjernemelk


Det er ofte jeg har diverse små rester i kjøleskapet - og da jeg hater å kaste ting vekk, så skal det jo bare brukes! Denne gangen var det en halv boks med kærnemælk der var kommet godt over minst holdbar til. Det bekymrer meg ikke det store, spesielt ikke når det er sure produkter, men man tenker seg jo likevel om to ganger før man spiser det. Ihvertfall "rått". Så varmebehandlet er ofte veien å gå for meg!

Ut av denne resten kom det så noen pannekaker - gode og sprø (og med masser av luftehuller, som du kan se;))


For en 10-15 pannekaker, alt etter størrelse, trenger du:

6 dl mel/hvetemel
5 dl kærnemælk
5 dl melk
4 egg
2 ts kardemomme
1 ts salt
Litt friskkvernet vanilje
3 ts sukker

Bland alle ingrediensene godt sammen, og finn litt ekstra fettstoff frem til steking. Smaker utmerket på terassen med is it!

1 kommentar:

  1. jeg kjernet smør og brukre kjernemelken som ble etter smøret i denne oppskriften men tok kun kjernemelk , droppet vanlig melk. de ble kjempe gode :-)

    SvarSlet

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...