torsdag den 1. maj 2014

Ostemuffins med bacon


Jeg leter stadigvekk etter den perfekte matpakke - og dette var ihvertfall et godt sted på vej. Og det at min far kan spise dem, gjør det da heller ikke verre!
Jeg kan rett og slett ikke få hendene ned med tanke på hvor gode de er!
De smaker både godt varme, kalde og den "mellomtemperatur" som matpakker ofter ender opp med å ha, så hvorfor ikke?
Oppskriften er opprinnelig Janes, men jeg har forandret den en del underveis, så her kommer min versjon!


For 6 muffins trenger du:


1 pakke bacon
4 egg
1/2 dl fløte
1 dl revet ost (hvit ost, eller fx emmentaler)
1/2 ts muskat
Litt pepper

6 muffinsformer av silikon samt et muffinbrett - gjør det hele litt lettere!

Start med å steke 6 av baconskivene lett på en panne, og skjær resten av baconet opp i små stykker.
Fordel en skive bacon i hver muffinsform, samtidig med at du steker resten av baconstykkene. Fordel dem så i de 6 formene.

Sett ovnen på 180 grader, og finn frem en bolle.
Pisk egg, fløte og ost godt sammen, og ha krydderiene oppi. Fordel eggeblandingen i muffinformene - du skal kanskje flytte litt på baconet for at det hele skal få plass.

Bakes i en varm ovn i rundt 20 minutter. De vil svulme opp og bli store og flotte som på det første bildet inn i ovnen, men de faller hurtig sammen så snart de mister temperatur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...