lørdag den 23. november 2013

Kyllingburger med masser av urter


I forbindelse med at det er helg, så passer det jo godt med å hygge seg litt ekstra med maten - det er tross alt ikke alltid det er så mye tid å finne.. Det er ihvertfall det som er en gjenganger her i hus etter at jeg er startet i SFOpraktik. Lange dager når man først er hjemme klokken 1700, og så skal det jobbes med masser av lekser. Jeg er godt nok glad for at det ikke er sånn igjennom hele studiet;)

Denne burgeren ble laget av en litt "la oss se hva der finnes i fryseren"-tur, og da jeg både fant boller, kyllinghakk, bønner og masser av friske urter, syntes jeg det var på tide med en burger. Det er altså et stykke tid siden forrige gang!


For middag for 3 trenger du:

Bønnefritter
Burgerboller

400 g hakket kylling
1-2 håndfuller blandede krydderurter, jeg brukte basilikum, persille og ramsløk
Salt
Pepper
Olje til steking

Rødløk
Tomat i skiver
Frisk mozzarella
Salat

3 dl gresk yoghurt
1 agurk
Salt
1 kinesisk hvitløk
Pepper
Evt: sitronsaft


Start med å blande tzatzikien. Riv agurken på et rivjern, og vri den god og tørr i en håndkle. Bland det sammen med presset hvitløk og gresk yoghurt, og smak den til med salt, pepper og sitronsaft. La den så stå i kjøleskapet og trekke til resten av maten er klar.

Bland kyllingen sammen med finhakkede krydderurter, salt og pepper, og stek dem gode og sprøde i olje.
Bygg burgeren sammen, og server det hele med bønnefritter!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...