fredag den 8. november 2013

Kalorifattig sjampinjongsuppe


Her, når det begynner å bli kaldere, spiser jeg mer og mer suppe. Jeg har til og med buljongpulver og samt litt grønt i terninger som matpakke, der bare får litt kokende vann over rett før det skal spises!
Så, når jeg spiser lunsj hjemme, skal jeg jo ikke snytes;)
Oppskriften fant jeg hos Klidmosters fasteblog Klidfaster - en side som kan helt klart anbefales for litt kalorilette alternativer;) Nå ble den først og fremst laget fordi jeg hadde virkelig lyst på suppe, og hadde sjampinjonger i kjøleskapet, men litt færre kalorier skader da heller ikke;)


For lunsj til 1 trenger du:

130 g sjampinjonger
1,5 ts Herbamere urtebullion
4 dl vann

Skjær sjampinjongen opp i tynne skiver, og ha dem på en tørr panne. Svits dem av i sin egen fuktighet, til det begynner å lukte godt med sopp.
Hell vannet over, og la det så koke opp. Etter det er kokt opp, la det småkoke et par minutter.
Serveres i en varm bolle :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...