fredag den 7. juni 2013

Lun pasta med grillet kylling, bacon og pesto


Jeg er blitt nesten (men kun nesten) litt for glad i grillet kylling her på det siste... Det at den er blitt perfekt grillet hver eneste gang til nå gjør den jo ikke akkurat mindre populær her i hus heller.
Dagens middag ble av den VIRKELIGE gode slagsen. Grill, bacon og pasta. Det kan da nesten ikke bli bedre;) Bacon er det beste krydderiet der finnes, og kombineret med en deilig og sprø kylling, akkurat perfekt pasta, masser av og PARMESAN (jeg var liiige nede i Ridehuset på onsdag hvor der var italiensk messe og fikk med meg hjem DEILIG ost<3) så var standaren liksom satt.
Oppskriften fant jeg på NewYorker By Heart sin side, men jeg forandret den en god del underveis, så her kommer hvordan jeg laget den.



For 5-6 porsjoner trenger du:


3 kyllingfileter
Salt
Pepper
(en grill:p)

500 g pasta etter eget valg

200 g små tomater - delt i to/tre
Frisk basilikum, en håndfull i strimler
125 g frisk mozzarella, i små tern
3-4 ss pesto - hva du nå har
200 g bacon i skiver/tern
1 løk - finhakket
1 hvitløk - presset
Parmesan - revet, masser!



Start med å gjøre kyllingen klar for grillen/stekepannen med å gni den godt inn i salt og pepper. Om du griller kyllingen, setter du grillen på maks varme, og griller dem en.... 5-7 minutter til de er gjennomstekt. Skjær dem eventuelt litt over for å kikke om de er gjennomstekt eller ei.
Når kyllingen er ferdig stekt, skjærer du den opp i mindre biter, og har opp i en stor bolle.

Pastaen koker du etter anvisning på pakken. Vi brukte noen som het "Trofie" - da jeg kom over dem på messen og syntes bare de så SÅ flotte ut;) Kok dem i godt saltet vann, og hell vannet fra når de er ferdigkokt. Ikke skyll dem (ihvertfall ikke særlig mye), da du vil ha dem varme for å smelte osten i maten.

Om du bruker bacon i skiver, skjær dem opp i strimler, ellers skal du bare ha dem på pannen sammen med løket og hvitløket. Stek til baconet er mest mulig sprøtt, og ha det så opp i bollen.
Skjær mozzarellaen opp i små biter, del tomatene i mindre biter og strimle basilikumen lett -og ha det hele opp i bollen sammen med resten av godsakene.
Bland det hele godt sammen, og fordel revet parmesan på toppen av det hele. Ha gjerne ekstra parmesan på toppen av tallerkenen også - ihvertfall om den smaker like så godt som min gjorde!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...