søndag den 12. maj 2013

Frosne druer - en perfekt sommersnack!


Eller kveldssnack - for den sags skyld. Jeg er en av dem som på kvelden ofte får lyst på "et eller annet" (jeg tror ikke jeg er alene om det!) - og det kan ofte bli noe som ikke er særlig sunt;) Jeg kom over denne måten å "lage" druer på på notisboka sin blogg - og det måtte jeg bare prøve. Skal ærlig innrømme at jeg ikke trodde det skulle være *så* godt! Når det nesten kan erstatte suget for sjokolade - ja da er det en suksess!
Når de blir fryst får de en slags sorbetaktig konsistens - harde, men du kan likevel tygge dem helt fint uten problemer!


For å lage dette, trenger du jo forsåvidt ikke en oppskrift;)

Finn frem de druene du liker best (jeg er mest glad for de små, grønne uten stener - men det velger du jo selv!), skyll dem godt, og klapp dem tørre.
Legg de i en pose/bakke/hva du nå har - og putt dem i fryseren. La de ligge minst et par timer - og så er det bare å ta litt frem av gangen og nyt dem.

Men bare husk - ikke ta opp mer enn du kan spise, for druer som først har vært frosne, og så tint helt. Ikke særlig lekkert!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...