søndag den 28. april 2013

Pizza med makrell i tomat


Her i hus er vi forholdsvis gode til å spise opp (og i den forbindelse få avkjølet/fryst ting ned hurtig) maten, men av og til finner vi ting vi ikke helt kan få spist opp likevel. Som for eksempel denne halve boksen vi hadde igjen med makrell i tomat. Når lysten var liten for å ha den på brødet, kom jeg i tanker om hva jeg hadde hørt fra en venninne. Hun hadde nemlig en hemmelig last; Makrell i tomat - på pizza!
Bestemte meg for å prøve dette av, med en nese der ble rynket godt på her hjemme, både av meg selv og av kjæresten;) Men resultatet? Det smakte da riktig deilig! Slettes ikke siste gang jeg laver dette, det er sikkert!


For en liten pizza trenger du:


Pizzadeig, jeg brukte omtrent 1/5 av denne
75 g frisk eller revet mozzarella
1/2 boks (omtrent 50 g) makrell i tomat

Dette er vel noe av den lettest pizzaen jeg har laget til nå!
Lag deigen (eller bruk en liten klump som er tinet opp) og kjevle den ut god og tynn.
Fordel makrellen på toppen av pizzaen, og fordel osten ovenpå der igjen.

Stekes ved 225 grader i omtrent 7-8minutter, eller til osten er gylden og bunden er sprø!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...