søndag den 14. april 2013

Hvit pizza med brie, pære og kylling


Ingen weekend uten pizza - ihvertfall ikke her i hus! Det er veldig sjeldent det blir laget to like pizzaer, da ideene og inspirationene er mange, og de beste blir skrevet opp for (muligvis) bli laget igjen en annen gang. Dette var en slik pizza:) Jeg har tidligere prøvet meg frem med brie på pizza, med stor suksess om du spør meg, så det ville jeg gjerne prøve igjen. Det er noe med den salte smaken som roper etter noe søtt ved siden av, og da jeg hadde en pære i fruktskålen, var det den som fikk en tur!

For et par pizzaer trenger du:
En pizzabund, jeg syntes denne er super
En god olje, jeg syntes olivenolje passer best til dette
Brie, i tynne skiver
Pære, i tynne skiver
Kylling, stekt med salt og pepper, i tynne skiver

Om du ikke har stekt kyllingen, gjør du det imens du venter på at deigen skal heve ferdig. Skjær kyllingen opp i tynne skiver, og stek den på en varm panne med olje, salt og pepper.

Klapp/kjevle/rull deigen ut til et par plate pizzaer, og pensle bundene godt med olje.
Fordel kylling, pære og brie ut over pizzaen, og rinkle hurtig litt olje over på toppen.
Stekes i 7-9 minutter ved 250 grader (eller så varm ovnen din kan bli) på en varm stekeplate, og server rykende varm;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...